Friday, August 27, 2010

Pengembalian nilai penyucian Aqidahku kepada Islam Tulen....


SESUNGGUHNYAPADA PENCIPTAAN LANGIT DAN BUMI SERATA
KEJADIAN MALAM DAN SIANG TERDAPAT
TANDA-TANDA KEKUASAAN ALLAH BAGI MEREKA 
YANG MAHU BERFKIR

Sesungguhnya dunia indah menipu.bagiku tidak ada suatupun indahnya hidup di atas muka bumi melainkan tidak lebih sebagai persinggahan sementara untuk kita mencari bekalan akhirat untuk dipersembahkan di hadapan Allah Ta'ala.

Tujuan kehadiran laman nukilanku ini harus kuperbetulan kembalik asal tujuannya. jauh menyimpang bisa mengundang padah buatkan dan sekalian saudara seagamaku yang membacanya sama ada sengaja mahupun tidak. tujuan aku menulis adalah untuk mengeluarkan idea berdasar penglihatanku, berfikirku, dan sekelumit ilmu buat perkongsian bersama. samapaikan kepada ku walau satu ayat. perkongsian idea dan percambahan idea dari rakan2 alam maya terutama bloggers amatlah kuharapkan dalam perjalanan ku mengembara disebalik nukilanku sendiri. Saling berkongsi ilmu mencambah buah fikiran dan permuhasabahan bersama agar apapun yang kita sampaikan dari hasil gerak tangan kita atau juga nukilan bisa diambil manfaatnya bersama dan sesungguhnya amal redo Allah itu yang kita harapkan. Fastabiqul khairat...

Pelbagai kejadian dan tragedi yang amat tragis tidak kurang banyaknya berlaku. Sumbang mahram, melahirkan pembuangan bayi yang tidak berdosa, berpunca dari sistem kekeluargaan yang tidak teratur dan juga sistem kenegaraan yang terlalu sosial dan sekuler sehingga keutamaan dan memartabatkan hukum agama dipandang enteng terutama dari penguasa. Undang-undang Barat atau juga Toghut tetap diutamakan. Allah menjanjikan penurunan bala yang tidak berkesudahan buat umatnya yang mengenepikan sistem pentadbiran kenegaraan yang berpaksikan syariat. 

Mengaku Islam amatlah mudah, di kad pengenalan, di mulut, pada nama dan juga pada perlembagaan apakah sudah cukup menjadikan seorang Islam secara kaffah? Islam itu mengaku dengan lidah membenarkan hati dan membuktikan dengan amalan perbuatan kita seharian. Justeru setiap hari Islam memerintahkan umatnya supaya menilaikan kembali tahap Islam kita apakah kita banyak melakukan apa disuruh dan meninggalkan apa dilarang atau banyak melakukan apa dilarang meninggalkan apa disuruh? inilah sebenarnya hakikat lemahnya kekuatan Islam kerana ia langsung tidak menggentarkan kuffra yang senantiasa mencari ruang menjahankan Islam darisetiap penjuru. kita juga boleh memepersoalkan islam apakah kita, Islam tulen, islam munafik atau apa?

na'uzubillahi min zalik...


No comments:

Post a Comment